Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron to skomplikowany proces służący budowie popularności danej witrynie w wyszukiwarce Google (pomimo istnienia także innych produktów skupimy się tutaj na najbardziej popularnej). Pod kilkoma względami można proces ten porównać do marketingu szeptanego z tą różnicą że naszym bezpośrednim celem jest nie użytkownik a algorytmy google, dopiero zaś na końcu odbiorca tej formy reklamy. Działania często nie są widoczne dla zwykłego użytkownika dlatego pozbywamy się odruchu “banner blindness” typowego dla bardziej zaawansowanych internautów dzięki czemu to jedna z najbardziej skutecznych istniejących form reklamowych. Na czym to polega?

– pierwszy etap to optymalizacja docelowej strony internetowej mająca na celu poprawienie (wyszczególnienie) elementów ważnych dla samych mechanizmów wyszukiwarki jak i użytkownika (pamiętajmy że istnieje zbieżność interesów tych dwóch podmiotów). Polega na poprawieniu często występujących błędów jak “przyjazne linkowanie”- ciągi znaków, które są konkretnymi słowami a nie znacznikami php, tytuły stron, nagłówki H, optymalizacja grafiki poprzez kompresje i nadanie znaczników alt jeśli takie nie występują oraz wiele więcej.

– drugi etap zakłada działania offsite- czyli budowanie “popularności” poza naszym serwisem.

Jeśli wierzyć zapewnieniom firmy Google istnieje przeszło 200 czynników wpływających na ranking naszej strony. Na niektóre z nich nie mamy wpływu jak np. wiek domeny, na inne jak np. ilość wartościowych źródeł kierujących do nas- już tak. Pozycjonowanie stron to ciężki  długotrwały proces ale pewne efekty da się osiągnąć darmowymi narzędziami, swoją pracą oraz umiejętnością wyciągania wniosków. Możemy założyć blog firmowy dostarczający wartościowych treści dla użytkownika, umieścić informacje w katalogach stron, pisać artykuły do przedruku i wiele więcej. Jesteśmy ograniczeni jedynie swoimi możliwościami i czasem, kiedy tego ostatniego brak polecamy zwrócenie się do profesjonalnej firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron.