Kampanie Adwords

– Zakładając że dopiero rozpoczynamy swoją działalność zależy nam na relatywnie szybkim pozyskaniu klienta. Jednym ze skuteczniejszych sposobów ale też niestety dość drogim jest Google Adwords, system aukcyjny polegający na wyświetlaniu reklam w przeznaczonych do tego miejscach prezentowanych w wynikach wyszukiwarki. Dlaczego wspomnieliśmy o aukcjach? Dlatego że razem z konkurencją licytujemy kto ma się pojawić na górze wyników osiągając tym samym najwyższy CTR (click through rate- choć jest to jeden z wielu ważnych czynników).
Jak łatwo się domyśleć kiedy naszych konkurentów jest wielu automatycznie stawki są wyższe. Rozliczenia odbywają się natomiast na podstawie tzw przeklików czyli za przejście ze strony wyszukiwania na naszą witrynę.

Zalety rozwiązania
– szybkość efektów
– możliwość stosowania bardzo rozbudowanych kampanii z wieloma frazami kluczowymi
– możliwość zastosowania remarketingu- narzędzia umożliwiającego “podążanie” za użytkownikiem kiedy ten opuścił naszą stronę, przypominanie o niedawnych odwiedzinach.
– kontrola wydatków, w zależności od skonfigurowania kampanii płatności można rozliczać jak prepaid w przypadku telefonii komórkowej. Posiadamy pełną władzę nad środkami na koncie mogąc definiować budżet dzienny oraz stawki za poszczególne słowa.
– elastyczność definiowana odbiorców od lokalizacji do płci w przypadku emitowania reklam w sieci partnerskiej

Aby obniżyć stawki można i trzeba dokonać optymalizacji kampanii. W przypadku mniejszych budżetów i potrzeb można oczywiście samemu próbować zbudować od podstaw skuteczną reklamę jednak znacznym stopniu uzależnienia przychodów od internetu polecamy powierzyć specjalistom, którzy będą stale monitorować efekty oraz rozbudowywać dotychczasowy przekaz o nowe produkty, usługi maksymalizując konwersje (przykład: ilość przeklików w stosunku do ilości transakcji).
od czego zależy stawka za dane słowo kluczowe.

Profesjonalne Kampanie Adwords

– od budowy strony docelowej
– od wieku domeny
– od jakości słów kluczowych w korelacji z reklamą oraz podstroną gdzie kierowany jest użytkownik
– od konkurencyjności fraz